H.A.R.P.

Wie zijn wij

Menvereniging H.A.R.P. is een menvereniging uit Hardenberg, Gramsbergen en omstreken. De afkorting H.A.R.P. staat voor Het Aangespannen Recreatie Paard. Onze club bestaat uit zowel recreatieve leden als wedstrijdleden. En natuurlijk zijn er ook nog de donateurs die onze club steunen.

Het ontstaan

De menvereniging bestaat sinds 13 januari 1992 en is opgericht door Marten Kramer. Toen hij in Hardenberg kwam wonen raakte hij besmet met het ‘menvirus’. Hij besloot na enige tijd samen met een aantal andere menners die hij had leren kennen te kijken of er animo was voor een menvereniging. Er werd een oprichtingsvergadering gehouden en er bleek veel belangstelling te zijn want die avond meldden zich maar liefst 42 mensen aan als lid. Dus werd de menvereniging een officiele vereniging. Het ledenaantal is sindsdien alleen maar gegroeid.

Activiteiten

De menvereniging heeft in de loop der jaren al heel wat activiteiten georganiseerd. Deze activiteiten vinden dankzij onze menners en onze vele vrijwilligers. Een aantal jaarlijks terugkerende evenementen zijn o.a. de mini avond. Tijdens deze avond kunnen kinderen bijvoorbeeld een rondje rijden op een pony of met een karretje meerijden. Ook worden er steevast pannenkoeken gebakken voor iedereen.

Een andere vaste activiteit is het camping rijden. Elke zomer rijden onze leden rondjes voor de vakantiegangers op camping De Kleine Belties. Ook wordt er in de zomer altijd de zomercompetitie gereden. Hierbij strijden onze leden tijdens vier onderlinge wedstrijden in de dressuur en vaardigheid tegen elkaar.

En zo zijn er nog veel meer vaste activiteiten, te denken aan de vele buitenritten, de driedaagse tijdens de bouwvak  en ga zo maar door. Voor de activiteiten die de komende tijd plaats vinden kunt u kijken op de agenda.

Lid worden?

Wanneer u lid wilt worden van onze vereniging kunt u het beste contact opnemen met het secretariaat. U ontvangt dan meer informatie over de mogelijkheden van een lidmaatschap en een inschrijfformulier.